Lässummering och bloggpaus

Aldrig har jag väl läst så lite som 2023!

Vi skaffade ju en liten gård och jag har bytt karriär och blivit hönsmamma och hunddagisfröken. Och tydligen är det så att tiden inte räcker till åt läsning också när en har en hel gård och ett antal djur att sköta.

Men när jag räknar efter är det ändå totalt 73 lästa titlar under året, mycket fler under årets första halva än under hösten. Så när jag läser lite så får jag antagligen ändå läst mer än genomsnittet. En ska väl inte klaga.

Bäst under året var Sara Lidmans Tjärdalen, Kazuo Ishiguros underbara Klara och solen samt Adrian Tchaikovskys Children of time.

Men jag hinner helt enkelt inte med att blogga också så nu hamnar den här bokbloggen i malpåse ett tag. Kanske kommer inspirationen och tiden tillbaka, kanske inte. Vem vet?

Lämna en kommentar