När en behöver något lättsmält

Enligt O frågar vad vi läser när vi behöver något enkelt och lättläst.

De författare jag gärna återkommer till när jag har ont om hjärnkapacitet är J.K. Rowlings, Harry Potter-serien samt Agatha Christie.

Jag vet inte vad det är med Christie, hälften av dem är inte ens väldigt bra, men det är så trivsamt med mordgåtor där ingen blir brutalt sexmördad, det inte är några ingående beskrivningar av krossade kranier och tarmar som skvätter och där slutscenen utspelar sig i ett bibliotek över en kopp te, inte i en löjlig biljakt i snöstorm.

6 reaktioner till “När en behöver något lättsmält

  1. Många verkar ha haft en Christie-period, men jag hade aldrig det. Gick istället direkt på Elizabeth George. Däremot har jag läst lite Agatha Christie på äldre dar, men inte så mycket. Vilka titlar rekommenderar du?

    Gilla

  2. att läsa om Christie själv är väl så spännande. men jag läste henne under gymnasietiden. Harry Potter har jag inte läst. men jag lyssnade på när Stephen Fry läste del 1. har också sett ett par av filmerna. fantastiska skådespelare

    Gilla

  3. Agatha Christie läser jag lite då och då. Har faktiskt aldrig läst Harry Potter utan bara sett filmerna, men jag har köpt på mig serien på engelska och har tänkt påbörja den under året.

    Gilla

Lämna en kommentar